ล้ำเหลือเกิน! จีนทดสอบ "รถไฟแขวน" ขบวนแรกของประเทศ ระยะทาง 300 เมตร รองรับอนาคต (Thai/Eng)

ติดตามรายละเอียด deeps.tnews.co.th

สำนักข่าวซินหัว รายงานว่า รถไฟแขวนขบวนแรกของจีนได้ถูกนำออกมาทดสอบเมื่อวันที่ 30 กันยายนที่ผ่านมา ด้วยระยะทางรอบแรก 300 เมตร และการทดสอบก็ประสบผลสำเร็จดี

ล้ำเหลือเกิน! จีนทดสอบ "รถไฟแขวน" ขบวนแรกของประเทศ ระยะทาง 300 เมตร รองรับอนาคต (Thai/Eng)

รถไฟแขวนขบวนนี้ใช้แบตเตอรี่ลิเธียม ซึ่งเป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อม สามารถวิ่งได้เร็วประมาณ 60 กิโลเมตรต่อชั่วโมง ให้บริการผู้โดยสารได้ตู้โดยสารละ 120 คน

          หลังจากทดสอบรอบแรกแล้ว รถไฟแขวนมีแผนจะทดสอบรอบต่อไปในระยะทางที่ไกลขึ้น ที่ 1.2 กิโลเมตร จากนั้นก็จะมีการทดสอบการกลับรถ การไต่ระดับ รวมถึงการควบคุมระบบต่าง ๆ และก็จะต้องทดสอบการวิ่งต่อไปอีกเป็นหมื่นกิโลเมตรเลยทีเดียวกว่าจะได้เปิดบริการอย่างเป็นทางการ

ล้ำเหลือเกิน! จีนทดสอบ "รถไฟแขวน" ขบวนแรกของประเทศ ระยะทาง 300 เมตร รองรับอนาคต (Thai/Eng)

ภาพจาก China Xinhua News

China's first suspension railway completes test run

CHENGDU, Sept. 30 (Xinhua) -- China's first suspension railway line finished its test run in Chengdu, capital of southwest China's Sichuan Province, on Friday.

The lithium-battery powered train, which has a speed of 60 km per hour, successfully ran along the 300-meter test section of the railway line, after being suspended from the line on Friday.

The load capacity will be 120 passengers per train coach, said Zhai Wanming, chief designer of the project, from Southwest Jiaotong University.

Based on the current test line, Zhai estimates the cost of the suspension railway is one-fifth to one-eighth of the cost of underground rail per kilometer. He also said that lithium batteries were environmentally friendly.

The test section of the railway line will be expanded to 1.2 kilometers, for further tests on turning, climbing, and operations at train and charging stations, Zhai said.

"The test runs will continue for tens of thousands of kilometers to check performance capabilities before official operation," he said.

A suspension railway is an elevated monorail where the train is suspended from a fixed track.

One of the earliest electrical elevated railway systems, built in the German city of Wuppertal, opened in 1901 and is still in operation today.